joi, 6 mai 2010

De prin gradina adunate, inapoi la lume date...


Apoi, ca sa intelegeti cum am ajuns eu la gradina botanica in aceasta zi innorata de 6 Mai, trebuie sa le multumesc mai intai amicilor mei care au fost inaintea mea in vizita, apoi publicand pozele lor pe blogul personal sau pe mult mai folositul Facebook. Multumesc Cristi, multumesc Oana.
De ce am fost pana acolo? Pasionat de flori si fotografie, m-am gandit ca in ultima vreme am cam pierdut notiunea pasiunii fotografice,


Inarmat cu al meu rucsac foto, am luat autobuzul din fata casei care ma lasa aproape de gradina. Ajuns in fata casei de bilete, imi faceam griji de taxa foto, fiind impartita pentru doua categorii: Amatori si Profesionisti. Dupa cum bine stiti, unii dintre voi, un aparat mare este automat considerat profesional. Iar camera mea foto nu e tocma' mica, s-o ia dracu' de camera.


Dar am cerut sa platesc taxa foto pentru amatori. Evident, degeaba. Nu m-a intrebat nimeni de taxa foto, daramite daca e de profesionist. Mi-am pus castile pe urechi si am purces la plimbare pe aleile mici ale Gradinii Botanice.


Cica luna Mai e luna florilor... Abureala, ca n-am vazut prea multe flori, dar a fost de-ajuns pentru mine ce am gasit acolo. Cautam mai degraba sa ma bucur de verdeata si de camera foto, decat de rezultate. Ele aveau sa apara acasa si stiam asta deja.


Colindand incolo si incoace ca o albinuta avida dupa flori colorate, am strabatut toata gradina intr-un timp destul de lung pentru mine, obsedatul de control. Mi-a placut ca pentru 2 ore, m-am lasat absorbit de pasiunea mea pentru fotografie. Duceam dorul aplecatului dupa "balarii" si cautatul de cadre daca nu perfecte, macar multumitoare.


Si pentru asta multumesc Domnului, ca slava cerului, florile erau inca vii si neatinse, iar cerul innorat. Cele mai proaste conditii in care poti face poze florilor este in intervalul 12-17 PM. Soarele cade intr-un punct destul de mort, care desi lumineaza subiectul, e total neimpresionant.


Am terminat sedinta foto, plecand acasa multumit de faptul ca n-am omorat obturatorul cu poze nesatisfacatoare.


Ajuns acasa, am copiat pozele pe calculator si am purces la editarea lor in Photoshop.


Iar cine blameaza Photoshopul, ei bine, "puritanilor", nicio camera foto nu e capabila singura si niciun film foto sa scoata din prima ceea ce voi va doriti. Pentru simplul motiv, daca e sa ma exprim astfel, ca nu ganditi la fel. Nici voi, ca fotografi, nici ea, camera foto.


Va doresc lumina buna si spor la fotografiat!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu